Halloj bloggen.

Kom hem vid 5, åt med Tuvis sen har vi lekt lite och nu ville hon titta på Shrek. Går bra i skolan men vi har en uppgift i Etik som jag så gärna vill ha bra betyg i, för jag hade inte bra betyg när jag gick i högstadiet och så och skulle vara kul att veta att man kan liksom. Men känns om om jag inte hinner läsa så mycket som jag vill, på kvällarna ska man ju laga mat och vara med Tuva innan hon går och sover, hinner ju inte läsa när hon är vaken för hon måste ju få tid också, och så VILL hon ha tid, haha. Så ska resten av hushållet skötas med, varann vecka får jag ju hjälp av Kim men varanann vecka jobbar ju han och då blir jag i princip själv för han måste ju får sova efter jobbat så många timmar som han gör. På kvällarna när lillbönan har somnat är man dödstrött och får inte in något i skallen...det är iaf kul i skolan :) Men lite jobbigt att dygnet inte har fler timmar, haha. Men det kanske känns lättare när man kommit in lite mer i allt :)

Tuva trivs iaf på dagis och det känns skönt när hon måste gå till fem när dagarna är långa. Idag så tvättade Kim och plockade här hemma, var så fint när jag kom hem så :)

Ska läsa lite bok med Tuvis nu innan hon ska sussa. Hejvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0