Lördag.

Ja, idag så har jag och Tuva varit på promenad ner till coop för inköp av lite bakgrejer och så gick vi förbi leksaksaffären på väg hem och köpte ett pussel med knoppar på till henne. Hon satt så nöjd och glad på sitt lilla tefat när vi var ute, haha. Hemma igen så bakde vi, bröd, hallonpaj och lite bullar. Tuva slockande vid halv 3 och det gjorde jag med så vaknade vi inte för än halv 6! Då åt vi lite nybakat bröd och tittade på Shrek. Sen lekte vi lite här hemma och jag ordnade lite med mina skolgrejer. Gick ut på en liten kvällspromenad med vagnen sen när vi kom in igen fick Tuva bada en stund, satt där och sjöng så fint i badkaret till musiken som jag spelade från min mobil, haha. Sen så ville hon titta på "Shjeekk" lite igen och det fick hon så vid 10 ville hon ha välling och somnade på stört.

Gjorde klart min uppsats om Etik i Fredags, skönt, höll på med den i flera dagar och gick till biblioteket och grejer :p Gjorde iaf Vg delen också så om jag förstått allting vi skulle göra rätt så kan jag inte få sämre än Godkänt iaf, haha. Trivs superbra i skolan och har fått några riktigt, riktig trevliga nya vänner :)  Känner mej välidgt motiverad att fan klara det den här gången, nu ska det gå! Jag VILL bli undersköterska, jag gillar att ta hand om människor, jag gillar att prata med människor och vara social. Lägga om sår, ta blodtryck, allt sånt där, jag kan ge stöd för dom som mår dåligt och har ångest, det får man räkna med när man jobbar/jobbat inom äldreomsorgen, där många blir rädda och ångerfulla när dom inte har så långt kvar eller får en demenssjukdom. Men helst av allt vill jag jobba på sjukhus, full fart och man lär sej nog vääldigt mycket. Har gett mej fan på det här nu, taggad till tusen, någonting ska man väl fan klara av!




Det finns ingen stor begåvning utan en smula galenskap.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul att du är så peppad, jag tror du klarar av utbildningen med den inställningen :)

2010-02-03 @ 09:03:37
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0